سرمربی تیم ملی والیبال هلند: ایران رؤیای المپیک پاریس را از ما گرفت شرط ترابی برای تمدید مشخص شد؛ اول تسویه بعد مذاکره پخش زنده بازی اسلوونی و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین احتمال برکناری نکونام از استقلال بدون پرداخت غرامت! شکایت پرسپولیس از بیرانوند با درخواست غرامت و محرومیت حمایت هافبک استقلالی از گزینه پرسپولیس + عکس جایگاه ۲۰ ایران در رنکینگ فیفا آمار بازی والیبال ایران و هلند | هنرنمایی به سبک امین و نیمیر پایان کار مدافع استقلالی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی ایران و هلند در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴| موتور برد‌های ایران دیر روشن شد بیرانوند در راه بازگشت به پرسپولیس؟ + عکس تمدید قرارداد یکساله پورعلی‌گنجی با پرسپولیس قهرمانی فصیحی در مسابقات دوومیدانی اسلوونی والتر ماتزاری گزینه پرسپولیس کیست؟ + رزومه و بیوگرافی بلیت تهران در جیب والتر ماتزاری | توافق پرسپولیس با سرمربی سابق ناپولی پخش زنده بازی ایران و هلند در لیگ جهانی والیبال (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ستاره های پرسپولیس فعلا به تراکتور نمی‌روند!
سرخط خبرها

سخندان: تمام ارکان فوتبال ایران درگیر مسائل فساد است | ورود VAR به تنهایی کافی نیست! + ویدئو

  • کد خبر: ۲۳۳۵۹۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
سخندان: تمام ارکان فوتبال ایران درگیر مسائل فساد است | ورود VAR به تنهایی کافی نیست! + ویدئو
پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: من و همه داورانی که سلامت کار داشته‌اند، همیشه پیگیر خواهیم بود تا نفراتی که فساد انجام داده‌اند، شناخته شوند و از جامعه داوری کنار گذاشته شوند.

رضا سخندان در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص پرونده فساد در فوتبال ایران و اعتراف خداداد افشاریان به تبانی گفت: حدود ۳۰ سال است که در خانواده داوری ایران عضو هستم. از همان موقع صحبت‌ها در مورد حواشی و فساد در داوری فوتبال ایران تا هم‌اکنون بوده و همیشه هیچ مدرکی در این باره نداشتند و فقط در حد حرف مطرح می‌شد، اما خودمان همیشه به فساد در داوری ایران اذعان داشته‌ایم.

وی افزود: شاید در یک خانواده یک سیب گندیده وجود داشته باشد، اما همیشه پیگیر بوده‌ایم که اگر سیب گندیده‌ای وجود دارد، مشخص شود و از خانواده داوری دور شود تا جامعه داوری پاک باشد.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داده، فقط پای خانواده داوری در میان نبوده، بلکه سایر قسمت‌های فوتبال ایران از رسانه‌ای‌ها گرفته تا مدیران، مربیان و ایجنت‌ها در این فساد دخیل بوده‌اند، اما فعلا این صحبت‌ها فقط در فضای مجازی مطرح است.

داوران مفسد از جامعه داوری ایران کنار گذاشته شوند

سخندان ادامه داد: قطعا فساد‌هایی در چند سال گذشته رخ داده است. من و همه داورانی که سلامت کار داشته‌اند، همیشه پیگیر خواهیم بود تا نفراتی که فساد انجام داده‌اند، شناخته شوند و از جامعه داوری کنار گذاشته شوند.

وی بیان کرد: تمام ارکان فوتبال ایران درگیر مسائل فساد هستند. در تمام بخش‌ها نفر اولی که انتخاب می‌شود بسیار اهمیت دارد که مسیر درستی را طی کند. انتخاب این نفرات در مسئولیت‌های مهم، تصمیمی است که یک مجموعه بزرگ باید انجام دهد. انتخاب‌های خوبی در این زمینه انجام نشده که این امر باعث شده در چند وقت اخیر همه درگیر مسائل فساد در فوتبال ایران باشند. در حال حاضر تمام مردم از این مباحث ناراحت هستند. شاید اگر عده‌ای علاقه داشته‌اند که فوتبال ایران را دنبال کنند، با این شرایط درگیر علاقه‌ای برای پیگیری فوتبال ایران نخواهند داشت.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران اظهار کرد: در حال حاضر ارکان قضایی پای کار آمده و در حال پیگیری هستند، امیدوارم ارکان قضایی پیگیری‌های خود را به طور جد ادامه دهد و به جایگاه افراد توجهی نداشته باشد. این افراد را شناسایی کنند و از جامعه فوتبال ایران کنار بگذارند.

هیچ‌وقت جرأت نداشتند به من مستقیما پیشنهاد تبانی بدهند

سخندان در پاسخ به این سوال که آیا در طول دوران داوری خود پیشنهاد اغوا‌کننده‌ای داشته یا خیر، گفت: خداراشکر من و دوستانم همیشه سعی کرده‌ایم به گونه‌ای رفتار کنیم که کسی جرأت آن را نداشته باشد که بخواهد به ما پیشنهاد نامربوط بدهد و بخواهد برنامه‌ای برای ما داشته باشد. زمانی که جوان بودم، در اطرافم چنین افرادی زیاد بودند، اما با نوع رفتارمان به گونه‌ای برخورد می‌کردیم که حواسشان به رفتارشان باشد. یک بار پیشنهاد اغواکننده داشته‌ام، اما مستقیم به خودم پیشنهاد رشوه و تبانی ندادند و به واسطه یکی از دوستان از راه دور پیشنهاد داده بودند که خیلی سریع متوجه شدند که نباید به من چنین پیشنهادی بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود Var تمام مشکلات داوری ایران را حل خواهد خواهد کرد یا خیر، افزود: علاقه‌مندیم که VAR هرچه سریع‌تر وارد فوتبال ایران شود، اما ورود VAR پروسه‌ای دارد که باید پروسه آن به خوبی طی شود. ما در حال حاضر بسیاری از امکانات ابتدایی را نداریم. سیستم‌های رادیویی داوری ایران در حال حاضر مشکل دارد، در حالیکه کوچک‌ترین کشور‌های دنیا از سیستم رادیویی برخوردارند، اما ما از آن محرومیم.

VAR باید با تمام تجهیزات جانبی و کامل وارد ایران شود

سخندان عنوان کرد: باید تمام شرایط باهم فراهم شود. حتی با وجود VAR صحنه‌های حساسی مانند صحنه آفساید بازی پرسپولیس و مس رفسنجان نیز به سختی قابل تشخیص است، چون اختلاف در حد سانتی‌متر است و به راحتی قابل تشخیص نیست، مگر اینکه سیستم VAR نیمه‌خودکار جام جهانی قطر را به ایران وارد کنند که نیازمند هزینه زیادی است. اگر می‌خواهیم VAR را به ایران بیاوریم باید وسایل جانبی آن را هم وارد کنیم تا VAR به درستی تشخیص داده شود.

۲ سال زمان می‌برد تا داوران ایرانی آموزش VAR ببینند 

پیشکسوت داوری فوتبال ایران یادآور شد: ضمن اینکه باید مباحث VAR را هم به داوران‌مان آموزش دهیم. در حال حاضر داوران ایرانی آمادگی خوبی برای استفاده از VAR ندارند و حداقل یک تا دو سال زمان می‌برد تا داوران ما در این خصوص آموزش ببینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->